Left 4 dead

Left 4 Dead draait om het afschieten van zombies, niets meer en niets minder. De ontwikkelaar wil dit maar al te graag benadrukken en vandaag laat Chet Faliszek van Valve weten dat we ook niet op cut scenes hoeven te rekenen. De game begint namelijk met een korte introductie, gemaakt door de mensen achter de Team Fortress 2 cut scenes, maar dat zal ook de enige cut scene zijn van Left 4 Dead.

Het verhaal zal verder uit de doeken worden gedaan dankzij de meer dan 8 duizend regels aan dialoog en de sporadische berichten die je tijdens het spelen op muren kunt lezen. Ter vergelijking, in Half-Life 2 zaten 2500 regels dialoog verwerkt. Je zult alle dialogen ook zeker niet al na één keer uitspelen ervaren hebben. Dialogen worden geselecteerd voor elke specifieke situatie, dus het kan zelfs weken of maanden duren voordat je alle achtergrondverhalen van de characters kent.

Faliszek gaf tekst en uitleg waarom men juist voor dialogen heeft gekozen om het verhaal te vertellen. Op deze manier zul je namelijk het spel zonder problemen heel vaak opnieuw kunnen uitspelen. Hij verklaarde:

Left 4 Dead is een stevige multiplayer shooter, waarbij het survival-horror genre en coöperatieve gameplay centraal staan. De strijd tussen twee teams: 4 'survivers' en 'the infected', een groep zombies waarvan er vier typen met speciale krachten zijn.